Vilkår og betingelser
Kjøpsvilkår
1. Kontraktens varighet - Minimum 12 måneder
2. Fornyelse – Automatisk fornyelse i 12 måneder, med 4 måneders forhåndsvarsel om fornyelse til kunden
3. Oppsigelse – Minimum 3 måneders varsel
4. Betaling - Forfall 14 dager fra fakturadato
Generelle vilkår og betingelser
5. Immaterielle rettigheter
en)
Immaterielle rettigheter betyr patentrettigheter og enhver annen opphavsrett, inkludert forretningshemmeligheter, knowhow, designrettigheter, varemerkerettigheter, retten til å søke og bli tildelt noen av de foregående rettighetene til oppfinnelser, varemerkenavn, forretningsnavn, logoer, teorier, algoritmer, kildekodedomenenavn og URL-er, opphavsrett, designrettigheter, rettigheter til databaser, publiseringsrettigheter, metoder, prosesser, forretningshemmeligheter og konfidensiell informasjon og alle andre former for åndsverk som har en lignende effekt som noen av de foregående hvor som helst i verden utviklet fra eller under gjennomføringen av prosjektet under denne avtalen ("åndsverk").
Eventuelle immaterielle rettigheter som oppstår under utvikling eller videreutvikling av tjenesten skal tilfalle og eies av leverandøren.
Partene er enige om at Leverandøren skal ha eksklusivt eierskap til Tjenesten, inkludert immaterielle rettigheter og rett til fremtidig bruk av resultater, metoder og lignende i den grad de er utarbeidet under denne avtalen, med mindre annet er gitt i denne avtalen eller avtalt mellom partene. Dette gjelder ikke for produktdatainnholdet, som forblir i Kundens eierskap.
b)
Eierskap av produktdata - Kunden beholder eiendomsretten til produktdata levert av dem til X-Trade og erkjenner bruksretten til Leverandøren og Leverandørens plattformabonnenter i kontraktsperioden, med mindre det er eksplisitt angitt av Kunden. Ved kontraktens utløp, erkjenner produkteieren at produktdataene skal forbli på X-Trade-plattformen i ti (10) påfølgende år for revisjons- og inventarformål, eller en periode spesifisert av kunden. Tilgangen til produktdata for X-Trade-plattformabonnenter vil være begrenset, og leverandøren er forpliktet til å fjerne produktdata etter tillatt varighet.
c)
Ansvar for å sikre produktdata - Leverandøren må sørge for rimelige sikkerhetstiltak for å sikre produktdata for uautorisert bruk, der:
JEG.
Tilgang skal være i samsvar med Kundens autorisasjon
II.
Implementer sikkerhetstiltak og prosedyrer i henhold til beste praksis, inkludert sikkerhetskopieringsprosedyrer og andre områder som er nødvendige for å overholde tjenestenivået.
6. Tegningsretter
Med forbehold om full betaling av gebyrene, og underlagt vilkårene og betingelsene som er angitt, etter kundens aksept av dette tilbudet, gis kunden en ikke-eksklusiv, ikke-overdragbar, royaltyfri, verdensomspennende begrenset rett til å bruke tjenestene utelukkende for kundens interne forretningsdrift og underlagt vilkårene i Avtalen. Kunden kan tillate brukere å bruke tjenestene til dette formålet, og kunden er ansvarlig for at brukerne overholder denne avtalen.
7. Abonnementsrestriksjoner (i henhold til abonnementsplan)
en)
Kunden kan ikke, eller tillate noen å:
JEG.
Kopiere, reversere, dekompilere, demontere eller på annen måte forsøke å oppdage kildekoden, objektkoden eller den underliggende strukturen, ideene eller algoritmene til tjenestene eller programvare, dokumentasjon eller data relatert til eller levert med tjenestene.
II.
Oversette, modifisere, gjøre avledet arbeid av, tjenestene eller noen av dens komponenter.
III.
Tildele, underlisensiere, pantsette, lease, leie ut, avsløre, publisere, selge, markedsføre eller dele kundens rettigheter i henhold til denne avtalen.
IV.
Gjør tjenestene eller materialene som er et resultat av tjenestene tilgjengelig på noen måte for enhver tredjepart for bruk i tredjepartens forretningsdrift (med mindre slik tilgang er uttrykkelig tillatt skriftlig av leverandøren for den spesifikke lisensen eller materialet fra tjenestene kunden har abonnert på til.
V.
Bruk tjenestene og/eller dens utganger ulovlig eller på noen måte som ikke er uttrykkelig autorisert av denne avtalen.
VI.
Eller få tilgang til eller bruke tjenestene for å bygge eller støtte, og/eller hjelpe en tredjepart med å bygge eller støtte, produkter eller tjenester som er konkurransedyktige til leverandørens.
b)
Kunden skal ikke bevisst eller med vilje bruke tjenestene på noen måte som kan skade, deaktivere, overbelaste, svekke eller på annen måte forstyrre leverandørens levering av tjenestene.
8. X-Trade Access
For å få tilgang til Tjenesten må Kunden og brukerne registrere en konto hos Leverandøren av plattformen X-Trade i Kundens navn for å muliggjøre tilgang og bruk av den og for å overholde vilkårene som er avtalt.
9. Logg inn og passord
Kunden er ansvarlig for å opprettholde konfidensialiteten til Kundens brukerlegitimasjon og passord. Det er strengt forbudt å dele kundens brukerlegitimasjon og passord med andre personer; det er kundens eget ansvar å beskytte kundens brukerlegitimasjon og passord, og å avstå fra å dele slikt med andre personer. Kunden forstår og godtar at Kunden er ansvarlig for enhver aktivitet utført av en person som bruker Kundens konto
10. Samtykke til bruk av data
Kunden godtar at Leverandøren kan samle inn, bruke, lagre og overføre informasjon knyttet til Kundens bruk av Tjenestene. Slike innsamlede data kan identifisere kundens datamaskin (inkludert Internett-protokolladressen), operativsystemet, tjenestenes bruk, som kan samles inn med jevne mellomrom av leverandøren. Leverandøren kan bruke denne informasjonen kombinert med personlig informasjon til markedsføringsformål og for å forbedre sine produkter og tjenester, og dele disse dataene med sine tredjeparts tjenesteleverandører, forutsatt at slik bruk og offentliggjøring skal gjøres i en form som ikke identifiserer kunden personlig og gjør ingen korrelasjon mellom kunden og kundens data. Slike data og alle andre data gitt til leverandøren og/eller samlet inn av leverandøren i forbindelse med kundens tilgang til og bruk av tjenestene, samles inn, brukes, lagres og overføres i samsvar med leverandørens personvernerklæring som finnes på https://xeris.no/legal/privacy-policy . I den grad noe i denne delen er i konflikt med vilkårene i leverandørens personvernerklæring, skal vilkårene i personvernerklæringen ha forrang.
11. Markedsføring
Leverandøren har rett til å navngi Kunden som kunde i markedsføringsmateriell med det formål å promotere sitt arbeid, Tjenestene eller andre relaterte tjenester eller produkter fra Leverandøren.
Levering av tjenesten
12. Suspensjon
Leverandøren forbeholder seg retten til midlertidig å suspendere eller avslutte Kundens tilgang til Kundens Data i tilfelle brudd, systemvedlikehold eller støttenivå tillatt i Støttetjenesten med forhåndsvarsel. I tillegg kan leverandøren legge til eller fjerne funksjoner eller funksjoner til tjenesten og kan suspendere eller slutte å tilby funksjoner knyttet til tjenestene.
13. Fjerning av data
Leverandøren tolererer ikke brudd på opphavsrett eller andre immaterielle rettigheter fra kundens data eller på annen måte brudd på denne avtalen, og vil svare på meldinger om påstått brudd på opphavsrett som er i samsvar med reglene for digitale data og som er gitt til leverandøren på riktig måte. Leverandøren forhåndskontrollerer ikke Kundens Data, men Leverandøren skal ha rett til å fjerne Kundens Data dersom den blir klar over og bestemmer seg for å være skadelig, støtende eller på annen måte i strid med Avtalen og til å si opp gjentatte overtredere, alle som bestemt i leverandørens vilkår for bruk på https://xeris.no/legal/terms-of-use
14. Kundens forpliktelser
Kunden skal overholde alle gjeldende lover, lover, forskrifter og forordninger.
15. Overholdelse av opphavsrett
Kunden vil:
en)
Vær eneansvarlig for arten, kvaliteten og nøyaktigheten til kundens data.
b)
Sørg for at kundens data (inkludert lagring eller overføring av disse) er i samsvar med denne avtalen og alle gjeldende lover og forskrifter.
c)
Arbeid i god tro for å håndtere og løse eventuelle merknader og krav knyttet til kundedataene, inkludert eventuelle merknader sendt til kunden av enhver person som hevder at noen av kundens data bryter med en persons rettigheter. Leverandøren vil ikke ha noe ansvar av noe slag på grunn av sletting av, korrigering av, ødeleggelse av, skade på, tap av eller manglende lagring eller kryptering av Kundens Data.
16. Oppsigelse for vesentlig mislighold
I tilfelle vesentlig brudd på denne avtalen fra en av partene, skal parten som ikke bryter, ha rett til å sende til parten i vesentlig mislighold et krav om korrigering av slikt vesentlig brudd innen en fastsatt, rimelig frist, som ikke skal mindre enn tretti (30) dager etter datoen for mottak av det skriftlige kravet. Dersom parten i vesentlig mislighold som nevnt ikke klarer å korrigere det vesentlige misligholdet innen den fastsatte, rimelige perioden eller en slik lengre periode som partene er enige om, skal den parten som ikke bryter, ha den ubetingede rettigheten og muligheten til å si opp denne avtalen umiddelbart etter å ha gitt skriftlig melding om slik oppsigelse til parten i vesentlig brudd.
17. Oppsigelse ved insolvens
Til tross for det foregående kan leverandøren umiddelbart si opp denne avtalen og relaterte tjenester
en)
på oppfordring av eller mot kunden for insolvens, bobehandling eller konkursbehandling, som ikke har blitt kansellert innen førtifem (45) dager etter slik oppfordring.
b)
på at kunden foretar et oppdrag til fordel for kreditorene, eller (c) på kundens insolvens eller slutter å drive forretning, unntatt i tilfelle en intern omorganisering.
18. Skatter
Gebyrene og alle andre skyldige beløp som spesifisert i dette tilbudet og prislistene er nettobeløp som skal mottas av leverandøren, eksklusive alle skatter, avgifter, merverdiavgift og andre avgifter basert på tjenesteabonnementet gitt under dette tilbudet, (samlet, "Skattene"), og er ikke gjenstand for utligning eller reduksjon på grunn av eventuelle skatter pådratt av kunden eller på annen måte skyldes som et resultat av dette tilbudet. Kunden er ansvarlig for og skal betale direkte, alle skatter knyttet til utførelsen av dette tilbudet.
19. Begrenset garanti
Leverandøren garanterer at Tjenestene vil utføre i alle vesentlige henseender i samsvar med Dokumentasjonen knyttet til disse. Dersom Tjenestene levert til Kunden i Abonnementsperioden ikke ble utført som garantert, må Kunden gi skriftlig melding til Leverandøren som spesifisert i bestillingsdokumentet senest fem (5) virkedager etter at Kunden avslørte slik mislighold.
20. Eksklusive rettsmidler
Leverandøren vil bruke rimelige anstrengelser for å avhjelpe enhver langvarig betydelig avvik i tjenestene som rapporteres til leverandøren i henhold til punkt 17 ovenfor, og som leverandøren med rimelighet kan identifisere og bekrefte. Leverandøren vil etter eget skjønn reparere, erstatte eller sørge for en rimelig løsning på slike tjenester som ikke er i samsvar eller defekte, eller under ekstreme forhold gi en kreditt til kunden i et beløp som bestemmes av leverandøren, etter eget skjønn.
21. Ansvarsbegrensning
Leverandøren vil ikke være ansvarlig for kontraktsbrudd påført av Kunden som er fjerntliggende eller spekulative, eller som Leverandøren ikke med rimelighet kunne ha forutsett ved inngåelse av denne avtalen. Leverandørens ansvar i henhold til denne avtalen skal ikke overstige gebyrene som kunden har betalt i henhold til denne avtalen i løpet av de tolv (12) månedene før datoen da det relaterte kravet oppsto.
22. Diverse bestemmelser - Gjeldende lov og eksklusiv jurisdiksjon
Denne avtalen skal styres og tolkes i samsvar med lovene i Norge uten hensyn til konflikt med juridiske prinsipper.
23. Oppdrag
Kunden kan ikke selge, lease, tildele eller på annen måte overføre, helt eller delvis, Kundens rettigheter i henhold til denne Avtalen uten uttrykkelig skriftlig samtykke fra Leverandøren, forutsatt imidlertid at slikt samtykke ikke skal tilbakeholdes urimelig dersom Kunden tilordner denne avtalen til enhver erverver eller tilknyttet selskap (alt etter tilfellet) i forbindelse med en fusjon, oppkjøp eller salg av alle eller i det vesentlige alle våre eiendeler. Leverandøren kan tildele denne avtalen, uten å innhente kundens godkjenning, til noen av dets tilknyttede selskaper eller til enhver erverver av hele eller vesentlig all slik aksjekapital, forretningseiendeler enten ved fusjon, oppkjøp eller på annen måte. Med forbehold om det foregående, vil denne avtalen binde og sikre fordelene for hver parts etterfølgere og tillatte rettighetshavere.
24. Hele avtalen
Denne avtalen utgjør den endelige og fullstendige forståelsen mellom partene og erstatter og erstatter alle tidligere muntlige eller skriftlige avtaler, forståelser eller ordninger, inkludert, uten begrensning, tidligere versjoner av abonnementet på tjenestene. I tilfelle av motstrid mellom bestemmelsene i denne avtalen og enhver annen skriftlig avtale mellom partene, skal bestemmelsene i denne avtalen ha forrang, med mindre annet er uttrykkelig angitt i en skriftlig avtale signert av begge parter.
25. Modifikasjoner
Leverandøren kan endre denne avtalen når som helst ved å gi kunden et rimelig varsel, inkludert uten begrensning ved å legge ut en endret versjon av denne avtalen på leverandørens plattform, i så fall skal kunden ha det eneansvar for å gjennomgå slik endret versjon av avtalen. De endrede vilkårene og betingelsene i denne avtalen skal binde kunden på ikrafttredelsesdatoen.
26. Kan ikke håndheves
Vilkår skal ikke påvirke håndhevbarheten av de gjenværende vilkårene. Dersom et vilkår i denne avtalen erklæres ugyldig eller ikke kan håndheves av en domstol med kompetent jurisdiksjon, skal en slik erklæring ikke ha noen effekt på de gjenværende vilkårene i denne avtalen.
27. Unnlatelse av å håndheve utgjør ikke fraskrivelse
Unnlatelse fra en av partene i å håndheve rettigheter gitt i henhold til denne avtalen eller å iverksette tiltak mot den andre parten i tilfelle brudd på avtalen, skal ikke anses som en fraskrivelse fra denne parten med hensyn til påfølgende håndhevelse av rettigheter eller påfølgende handlinger i tilfelle fremtidige brudd .
28. Force Majeure
Hvis en av partene («den ikke-utførende parten») ikke er i stand til eller er forhindret i å utføre sine forpliktelser i henhold til denne på grunn av en omstendighet eller hendelse som er utenfor rimelig kontroll av den ikke-utførende parten («Force Majeure»), denne avtalen skal forbli i full kraft og virkning for varigheten av dens gyldighetstid heri, men den ikke-utførende partens forpliktelser under hendelsen som den ikke-utførende parten ikke er i stand til å gjennomføre på grunn av en force majeure (annet enn eventuelle forpliktelser med hensyn til betaling av penger) skal i omfanget av slik manglende evne suspenderes så lenge Force Majeure fortsetter og i en rimelig tidsperiode deretter som kan være nødvendig for at den ikke-utførende parten kan gjenoppta utførelsen av forpliktelsene, forutsatt at:
en)
den ikke-utførende parten skal fortsette å overholde sine forpliktelser i henhold til denne avtalen i størst mulig grad; og
b)
den ikke-utførende parten bruker alle rimelige anstrengelser for å dempe eller lindre virkningene av Force Majeure på utførelsen av sine forpliktelser i henhold til denne avtalen.
Den ikke-utførende parten skal varsle den andre parten om påkallelsen av Force Majeure så snart det er praktisk mulig, men under alle omstendigheter innen 7 dager etter datoen da den ikke-utførende parten blir oppmerksom på forekomsten av Force Majeure, som varsel skal inkludere fullstendige opplysninger om Force Majeure og effekten slik Force Majeure har på den ikke-utførende partens oppfyllelse av sine forpliktelser i henhold til denne avtalen; og av opphøret av Force Majeure og virkningene opphøret av Force Majeure har på den ikke-utførende partens oppfyllelse av sine forpliktelser i henhold til denne avtalen.
29. Gjeldende lov og tvisteløsning
Avtalen skal styres av og tolkes i samsvar med norsk lov. Leverandøren skal behandle enhver konkurranse eller tvist reist av brukere innen tretti (30) kalenderdager fra datoen for varsel fra forbrukeren. Dersom tvisten ikke kan løses innen en slik frist eller dersom det oppstår en fastlåsning, er Leverandøren pålagt å starte meklingssak på Forbrukerens anmodning og tvisten vil bli forelagt Trøndelagsretten.
30. Kontakt leverandøren
For kundestøtte med kontorelaterte og betalingsrelaterte spørsmål ("Customer Support Queries"), sendes billett til kundeserviceavdelingen på support@xeris.no eller det skal benyttes kontaktskjema på Leverandørens nettside. Leverandøren vil gjøre rimelige bestrebelser for å svare på alle kundestøtteforespørsler innen en rimelig tidsramme.
Definisjoner
"Add On Features" Funksjon eller funksjonalitet som er avgiftsbelagt og kan legges til abonnementsplanen.
"Tilleggstjenester" En avgiftsbelagt tilpasset tilleggstjeneste.
"Avfiliate" Enhver enhet som direkte eller indirekte kontrollerer, kontrolleres av eller er under felles kontroll av Leverandøren.
"Årlig avgift" den årlige avgiften som betales for den første abonnementsperioden eller hver fornyelsesperiode, avhengig av hva som er aktuelt, av kunden til leverandøren ved referanse til de maksimale bruksgrensene, som angitt i vedlegg 1.
"Merkevare" assosiering av et symbol, navn og design med et produkt for å skape en gjenkjennelig identitet for den varen eller en gruppe varer.
"Brand Owner" Selskapet som eier merkevaren(e)
"Kanal" En type tilkobling som skal brukes til å overføre produktdata til en handelspartner.
"Tilkobling" En tilkobling brukes til å kommunisere produktdata til eller fra en handelspartner. En tilkobling kan være en kanal eller en feed. En kanal brukes til å sende produktdata til en handelspartner. En feed brukes til å motta produktdata fra en handelspartner.
"Kundedata" refererer til produktdata levert av kunden som er bosatt i X-Trade, inkludert, uten begrensning, tredjepartsinnhold (som definert her), filer, materialer, data, tekst, lyd, video, bilder eller annet innhold og informasjon inkludert 3D-objekter, vekt, mål, materialfarger og etc. sendt av kunden og andre til tjenestene.
"Eksporter" Flytting av produktdata fra X-Trade-plattformen ved hjelp av API eller en hvilken som helst etablert eksportmetode til kundens system eller mottaker(e).
"Feed" En type tilkobling som brukes for å motta produktdata fra en handelspartner.
"Intellektuell eiendomsrett - IPR" betyr patentrettigheter og enhver annen opphavsrett, inkludert forretningshemmeligheter, knowhow, designrettigheter, varemerkerettigheter, retten til å søke og bli tildelt noen av de foregående rettighetene til oppfinnelser, varemerkenavn, forretningsnavn, logoer, teorier, algoritmer, kildekodedomenenavn og URL-er, opphavsrettigheter, designrettigheter, rettigheter til databaser, publiseringsrettigheter, metoder, prosesser, forretningshemmeligheter og konfidensiell informasjon og alle andre immaterielle rettigheter som har en lignende effekt som noen av de foregående hvor som helst i verden utviklet seg fra eller under gjennomføringen av prosjektet under denne avtalen.
"Onboarding" En støtte for å gi en ny kunde krav til omfang, implementering, dokumentasjon, opplæringsprogrammer, videoer eller annen form for hjelp når den bruker programvaren for første gang.
"Produktdata" Mer generell beskrivelse som brukes for å beskrive dataene som sendes mellom ulike handelspartnere. Se "Kundedata" for mer informasjon.
"Tjenester eller løsninger" skal bety en digital plattform som består av funksjoner, verktøy og tjenester, som beskrevet i tilbudet, som Kunden gis tilgang til av Leverandøren under denne Avtalen, inkludert eventuelle oppdateringer.
"SKU" en identifiserende serie med tall og bokstaver for å identifisere individuelle produktposter bestemt av kunden
"Oppdatering(er)" skal bety modifikasjoner, rettelser, oppdateringer og forbedringer av tjenestene, etter eget skjønn, og som gjøres generelt tilgjengelige som en del av støttetjenestene, fra tid til annen, inkludert de som har til hensikt å rette en feil i Tjenester, og som kanskje inkluderer tilleggsfunksjoner, ytelsesnivå og/eller funksjonalitet for tjenestene.
"Bruker(e)" betyr de ansatte som er autorisert av Kunden.
"X-Trade" skal bety programvare som en tjeneste for å importere, strukturere, berike, transformere og distribuere produktdata i ethvert format til handelspartnere eller til en hvilken som helst kanal. Henvisninger til "X-Trade-plattformen" i denne avtalen skal anses å referere til den spesifikke versjonen av X-Trade-plattformen som kunden abonnerer på i henhold til et tilbud.