E-handel er ikke bare en trend, det er fremtiden. Er du klar?

I følge Mc Kinsey Global Institute blomstrer "e-handel og andre virtuelle transaksjoner".

I 2020 oppdaget forbrukerne bekvemmeligheten ved e-handel og shopping på nettet, noe som bidro til den raskere veksten av e-handel som en andel av det totale detaljhandelssalget.

For eksempel har e-handel vokst 4,5 ganger i Storbritannia og 2,3 ganger i Tyskland fra år til år.

Pandemien har påskyndet adopsjonen av digitale salgskanaler. Tre fjerdedeler av forbrukerne som begynte å kjøpe gjennom digitale kanaler i løpet av Covid-19, sier at de vil fortsette å gjøre det når ting blir "normale".

Ifølge Mc Kinsey viser dette at trendene som akselereres av Covid-19 ikke vil snu etter krisen, men bekrefter at de er her på lengre sikt.

Forbrukerne blir nå vant til en mer øyeblikkelig, "alltid på" produkttilgjengelighet. Derfor forventer de en annen og bedre kundeopplevelse enn de var vant til i før-pandemien.

Som kundenes forventninger har utviklet seg, har virksomheten din justert seg deretter?

Som Mc Kinsey rapporterer, er den differensierende faktoren muligheten til å kombinere innovasjon av forretningsmodell sammen med strategiske grep som gjør det mulig for bedrifter å omplassere produktporteføljene sine selv før trender.

Nå er tilgjengeligheten og evnen til å mate og publisere strukturert produktinformasjon av høy kvalitet avgjørende ressurser for at en bedrift skal lykkes.


Gartner-spådom - Utvidede tilnærminger til digital markedsføring: "Innen 2022 vil organisasjoner som bruker flere markedsføringsmetoder for digital handel , bedre enn ikke-handelsorganisasjoner med 30 prosentpoeng i salgsvekst."

Digital handel er ikke lenger "hyggelig å ha", og vil heller ikke garantere økte inntekter. I stedet er nøkkelen til suksess å utnytte flere tilnærminger til markedet. For eksempel kan det omfatte kanaler som direkte-til-kunde (DTC), bedriftens nettside eller app, en online markedsplass, sosiale medier eller mer.

Som Gartner spår, vil bedrifter som tar i bruk det enorme utvalget av forbrukerpekepunkter som tilbys i dag, få et konkurransefortrinn over selskaper som ikke gjør det.

Ifølge Gartner , innen 2025, vil forbrukernes omnichannel kjøpsatferd få 60% av B2C-merkevarene til å bevege seg mot funksjonelle i stedet for en kanalbasert organisasjon.

I likhet med Mc Kinsey, forsterker Gartner at pandemien har akselerert blandingen av digital handel og murstein .

Ledende B2C-merker har tilpasset seg denne endringen og bruker digitale og fysiske kanaler for å støtte kundenes foretrukne shoppingmetode, i stedet for å holde dem separate.

Merker bør nå omdirigere teamets innsats og mål mot en omnikanal, kunde-første, kanal-agnostisk strategi.

Mange bedrifter vender seg nå til automatisering , kunstig intelligens og analyse for å hjelpe og avdekke nye muligheter.

Ettersom disse nye forbrukeratferdene vil forbli dynamiske og unike behov vil dukke opp, må bedriftene være klare og omfavne denne teknologiakselerasjonen.

Bedrifter kan bruke verktøy og teknologi for å sette produkt- og kundeopplevelse i sentrum av strategien sin uten å endre hele infrastrukturen for å møte kundenes behov.

Omnichannel Content Hub kan hjelpe deg å være klar for i dag og i morgen.

Å få tilgang til data er ikke nok. Som bedrift bør du vurdere hvordan dataintegrering vil bidra til å optimalisere beslutningstaking og øke hastigheten på digital handel.

Noen av X-Trade by Xeris-funksjonene i vår Omnichannel Content Hub: 

- integreres enkelt med alle systemene dine (ERP, PIM, DAM, CMS, Webshops og mer) eller kan til og med erstatte dem i noen tilfeller.

- muliggjør uanstrengt end-to-end automatisering gjennom vår "Connect and Forget" dataadapter.

- Vi er kanal, system, standard og klassifiseringsagnostiker. Kartlegging, klassifisering og eksport av produktdata i hvilket format du eller dine partnere trenger.

- Produksjon av kataloger, brosjyrer, prislister i farta gjennom tilpassbare datasett

- Lag hele sortiment av til og med tusenvis av produkter for forskjellige markeder, anbud, en ny kampanje, eller for å holde deg i forkant av trender med bare noen få klikk med vår "Assortment builder".

Sømløs integrering av miljødata for å gjøre bærekraftig beslutningstaking enklere og øke åpenhet, lojalitet og salg, ettersom vi er direkte koblet til utstedende kilder, for eksempel EcoPlatform og EU Ecolabel , for å validere sertifikater.

Dette er bare noen av kjernefunksjonene våre.


Les mer om hvordan du kan dra nytte av det som produsent eller forhandler innen møbel-, interiør- eller byggevareindustrien i Skandinavia , Storbritannia og Irland , Tyskland , Sveits og Østerrike .

Eller ta kontakt via skjemaet nedenfor for å lære mer og oppdage hvordan vi kan hjelpe virksomheten din med å vokse med strukturerte produktdata.

Publisert:

4. november 2021